torstai 13. elokuuta 2009

Aikainen lintu nappaa parhaat valokuvat

Aamurutiineihini kuuluu näin kesäisin parvekkeen kukkatilanteen tarkistaminen. Elämänlanka nimittäin avaa kukkansa todella aikaisin ja sulkee ne jo hyvissä ajoin, joten jos siitä mielii saada kuvia, on oltava aikaisin liikkeellä. Tänä aamuna sain loistavan otoksen, kun ylhäällä säleikössä kukki kaksi eri väristä kukkaa vierekkäin:
Näitä siemeniä ostaessani olin kovin skeptinen, olen nimittäin useamman kerran saanut kasvatettua jotain ihan muuta kun olen ostanut (tämän vuoden krassi on yksi oiva esimerkki!). Mutta tällä kertaa sain juuri sitä mitä tilasin. Tosin pieniä yllätyksiä tästäkin kasvista löytyy. Osa kukista on nimittäin albiinoja!
Moni tuntuu hurahtaneen kärhöihin, mutta kyllä minä olen löytänyt The Kesäkukkani näistä elämänlangoista. Täytyy ensi kesäksi löytää taas joku uusi väri...

...Mutta eletäänpä ensin tämä kesä loppuun! Aamuisin on jo ilmassa syksyn tuntua, valo on ihan erilaista kuin vielä pari viikkoa sitten. Pyöräillessä kaipaisi jo sormille lämmikettä. Päivällä tosin on vielä ollut kovin aurinkoista, mutta ei yhtään niin kuuma. Ja vaikka minä noita kesäkukkiani rakastankin, niin saanen sanoa: jipii! Nyt alkaa meidän syksyihmisten lempiaika!

Ei kommentteja: