lauantai 19. toukokuuta 2012

Silmukointi

Pakko tulla jakamaan loistava silmukointiohje, jonka löysin Garnstudion sivuilta. Minulla on siis taas aktiivivaiheessa tämä jo vuosi sitten aloitettu neuletakki, ja päätin silmukoida takasauman. Olen silmukoinut tähän mennessä huomattavasti lyhyempiä saumoja, enkä ikinä muista miten tämä nerokas tekniikka menikään. Siispä etsin joka kerta verkosta ohjeita. Nyt löysin ohjeen, joka siis on minun mielestäni tähän mennessä selkein: Drops ohjevideo, olkaa hyvät.

Olen tässä istunut makkarin lattialla neule ja neula kädessä ja hokenut "oikein, nurin, nurin, oikein" -mantraa. Syntyvä sauma ON huomaamaton, kuten ohjeessa luvataan. Kunhan saan kappaleet yhteen, pääsen tekemään hihoja. (Teen hihat magic loopilla, ja tarvitsen pitkän kaapelin, jotka molemmat ovat nyt kiinni työssä - muutenhan sauman ompelemisen jättäisi ilman muuta viimeiseksi!) Eli takilla on hyvät mahdollisuudet päästä käyttöön tänä kesänä. Lankana minulla on tuossa Dropsin Cotton Light, joka on kesäneuleeseen oikein hyvä.


2 kommenttia:

Siskohanne kirjoitti...

Olipas pakko jättää tästä kommentti sinulle: En voinut olla nauramatta lukiessani tekstiäsi, koska minäkin tätä silmukointia opetellessani hoin laillasi- "oikein, nurin, nurin, oikein, pudota silmukka, älä pudota" jne...

Viivu kirjoitti...

Kiitos linkkivideosta! Olen kaivannut selkeää ohjetta, sillä päättely ja saumojen liittäminen ei ole vahvinta osaamistani.